Don't Believe Everything You Think

publicerat i Alla Dagar På Året, Wales;
Jag har massor av ångest. Det var först inte så illa men igårkväll var det svårt att somna (svårare än vanligt) och idag hade jag en panikattack. Det var ganska längesen jag hade en panikattack, i Maj måste det varit senast. 
Iallafall så vet jag mer eller mindre hur jag ska hålla mig lugn nu.
 
Jag och Alex hade lämnat Dylan i skolan och på vägen hem var hon jobbig att skrek och sånt, eftersom att inget jag gjorde var rätt fick hon sitta kvar i vagnen (istället för att gå) och jag satte musik i öronen. Eftersom att hon inte slutade blev det jobbigt för mig och hela morgonen hade både hon och Dylan gråtit. När vi nästan var hemma började jag känna mig instängd i mina kläder och mer utstirrad och förföljd än tidigare på morgonen. Jag var lugn på utsidan men hela jag fokuserade bara på att ta mig hem och ta av mig min jacka, mina skor, mina strumpor och min tjocktröja; strax efter att jag tagit av allt det var jag okej igen. Jag var hemma och det var bara jag och Alex så jag visste att ingen runt om kunde dömma mig.
 
För att fortsätta hålla mig lugn idag har jag färglagt i min färglägnings bok för vuxna.
Det är något som VÄRKLIGEN hjälper.
Tänk om jag hade vetat det för några år sedan, kanske skulle jag kunnat hantera min ångest lättare tidigare i livet.
 
Jag har även gjort en ekorre och börjat på den andra sidan ni kan se i bilden.
 
Så vidare till något roligare, jag vill inte lova något men jag planerar på att börja vlogga eller göra andra sorters videor. Inget är säkert än men jag har planerat en video och har andra ideér uppskrivna också. Förhoppningsvis blir det som jag vill ha det och att jag inte skäms för mycket haha.
 
Det var så vackert när solen var på väg ner där vid 4 tiden. Härliga orangea och rosa färger prydde himlen och jag kände att idag har ändå varit en okej dag. Jag klarade mig igenom något jobbigt och jag vet att jag är älskad av många.
Färgerna var nästan lika starka som de är i bilden. 

Kommentera inlägget här :