Ännu en snäll kvinna

publicerat i Alla Dagar På Året, Spanien;
Idag stötte jag på Agneta på Facebook, en kvinna som flyttar hit till sommaren som gärna ville hjälpa mig att hitta något att göra på ön. Att det finns så vänliga människor? Jag blir alldeles sprallig.
Iallafall är hon själv från Uppsala och var nyligen i Bålsta och skaffade ett pass. Kul att höra om någon som är från omkring där jag är ifrån. Det är också skönt att prata med någon bara om lite vanliga saker, även om jag gör det med mamma och Josefin så är det inte samma sak som att lära känna någon ny.
 
Var och handlade idag också, yoghurt till barnen och ansikts mask + kvinno prylar till mig.
Den här veckan känns som den kommer vara bättre än förra, vi får hoppas att det håller i sig.
Sista veckan för barnen i skolan också så snart kommer jag nog inte vara lika ensam heller.
 
Vad mer? Jo jag funderar på att ta mig till svenska kyrkan på onsdag men känner mig osäker, det skulle nog vara bra för mig att träffa lite andra svenskar och kanske få prata lite med någon. Vi får se, ska prata med mina värdföräldrar om hur jag tar mig dit.

Kommentera inlägget här :