Introducerar Bokklubben och En Dag

publicerat i Alla Dagar På Året;
På mitt rum hemma hos Camilla och James står det en bokhylla med en del böcker som ställdes dit till viss del för min skull. Jag har hittat sex eller sju böcker som tilltalar mig och Camilla var så snäll och sa "om det finns böcker du vill ta med dig när du lämnar oss så får du mer än gärna ta dem" 
Hur snällt är inte det? 
 
Iallafall tänkte jag att jag skapar en ny katgori på bloggen som jag kallar Bokklubben!
Här ska jag skriva om vad för bok jag läser just nu, vad det står på bokens baksida och såklart vem författaren är.
Självklart kan ni gå till erat närmaste bibliotek och låna boken jag läser så kan vi läsa tillsammans.
 
En gång i veckan kommer jag skriva ett inlägg där jag berättar hur långt jag kommit och vad jag tycker än så länge om boken jag läser.
 
Vi börjar denna kategori med boken En Dag av David Nicholls.
 
15 Juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet.
Dagen efter måste de gå skillda vägar.
Men var komme de vara den 15 Juli året därpå?
Och alla år som följer?
 
Än så länge gillar jag boken, 40 sidor in. Varje kapitel är ett år.
Jag har sett filmen som är baserad på boken men minns inte så mycket vilket är skönt!
Nu ska jag fortsätta läsa i den supermysiga fotöljen som står på rummet!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Tack för boktips hönger på sålänge jag kan hitta den på Legumys 😊
/M

Svar: Vad kul! Hoppas du kan hitta den! :)
Linnea Ornered

Kommentera inlägget här :