Vecka 4

publicerat i Alla Dagar På Året, Wales;
Jag inser mycket väl att jag inte är bra på att uppdatera denna blogg.
Jag tänker inte tvinga mig själv att uppdatera bara för att jag vet att folk läser.
Det kommer bara leda till prestations ångest och att ni läser skit som inte spelar någon roll.
 
Tillfälliga nummer som spelar roll:
41 - Dagar kvar till All Time Low
83 - Dagar kvar till Josefin kommer
87 - Dagar kvar till vi åker hem
185 - Dagar har jag varit i Wales, alltså över 6 månader.
 
Tid har blivit något jätte konstig för mig, jag har varit ifrån min familj, mina vänner och Sverige i över ett halvt år, det känns inte i närheten alls så länge, samtidigt känns det som jag varit borta i 6 år.
Dagarna flyger förbi för det mesta men en promenad från skolan hem kan kännas som 2 timmar.
Ibland tror jag att någon går och ändrar på alla klockor jag kollar på bara för att retas.
 
Saker jag tänker på:
Hur går det för Josefin att beställa flygbiljetterna igentligen? Hon har massa strul med sitt svenska kort så nu har hon fört över pengar till sitt Australienska kort och vi hoppas att det funkar. Annars är hon fast på Honolulu.
Att jag längtar hem, mest efter småsaker som att handla utan att behöva omvandla priset i huvudet, att prata Svenska hela tiden, bilar som kör på rätt sida, skyltar på ett språk och som använder km och inte miles eller yard, torktumlare, diskmaskin och vanlig Svensk mat. Allt är småsaker som man inte tänker på i vanliga fall men saker som jag saknar när jag inte har dem nu
 
Tänkte att vi ska lyssna på lite musik också.
Första är för mig en ny upptäckt låt, har hört talas om den ett tag men inte orkat lyssna på den, vilket är dumt för den är så bra?
Andra är en låt som jag första gången hörde i Alla är fotografer. Josefin skickade den till mig ett tag sedan och jag ba "jag känner igen den" och hon sa då "såklart, den e med i Alla är fotografer" 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Josefin!!!:

Oroa dig inte över mina biljetter, det ordnar sig ska du se❤❤ AssÅ OMG WHAT ÄR DU SKÖN ELLER JAG SKREV PRECIS ETT BLOGGINLÄGG OCH TOG MED DEN MINSTA AV SEGRAR OCKSÅ WHAT JAG SKREV MITT INLÄGG INNAN JAG LÄSTE DENNA, LÄSKIGTtTTTTT. Håller med om.tiden! En lunch kan kännas som en vecka, ändå känns en dag som 2 timmar..

Kommentera inlägget här :