Möte med vänner och storhandla

publicerat i Alla Dagar På Året;
Tjohej! Igår, fredag åkte jag in till storstaden för att gå på Mall of Scandinavia med två underbara vänner.
Elin och Emily som dom heter mötte jag när jag började på Cybergymnasiet och de är underbara vänner.
 
För det mesta gick vi bara runt och kollade i massa affärer så som Disney Store. De har massa fina saker där och man önskar som att man var liten igen eller hade något barn i ens närhet. Extra mysigt är det eftersom de spelar Disney låtar som man känner igen från när man var liten.
 
Efter att vi sprungit runt i massa butiker ville Elin ha Donuts men vi kom fram till att vi borde äta något först.
Så vi köpte 6 Donuts från Dunkin Donuts och efter det gick vi till något ställe som sålde sushi och dumplings.
Självklart valde jag sushi.
Tack Elin och Emily för en bra dag. Extra tack till Elin som bjöd på Donuts <3
 
Idag åkte jag och pappa för att handla till de kommande veckorna jag ska vara ensam hemma. Mycket mat blev det men det är ju inte så konstigt. Det ska bli kul att få äta det jag vill äta och få äta det jag tycker är gott varje dag. När jag var i Spanien och bodde på vandrarhem fick jag äta det jag själv gillade men det blev väldigt ensidigt eftersom att jag inte hade råd med så mycket.
 
Köpte sötpotatis vilket jag åt för första gången hos familjen på Gran Canaria. Super gott tyckte jag så det ska ätas nu! Även min favorit kyckling ska lagas! Receptet för kycklingen är igentligen för kyckling man ska ha i Kimbap (Koreansk sushi) men den är lika god utan att vara rullad.
Vad är din favorit kyckling rätt?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sarah:

Ja har aldrig testat sushi :)

Svar: rekommenderar starkt att testa! börja med de mer basic som lax och sjögräsrullar :) hoppas du har en bra kväll :)
Linnea

Kommentera inlägget här :