Jag kommer aldrig bli samma jag.

publicerat i Alla Dagar På Året;
När jag först började få hjälp från BUP pratade jag mycket om att jag vill bli mig själv igen.
Det var mitt enda mål, att bli den jag var innan jag blev deprimerad.
De på BUP sa att jag kommer bli mig själv igen men att det kommer ta tid.
 
  1. När man mår dåligt och någon säger att det blir bättre tror man inte på det.
  2. Om man dessutom får höra "det kommer ta tid bara" blir man ännu mer otålig.
 
Jag kommer aldrig bli den jag var innan jag blev deprimerad, dels för att jag är äldre nu och alla ändras.
Dels för att jag har varit med om riktigt dåliga perioder i mitt liv som har skapat vem jag är.
Jag kommer aldrig bli Linnea innan jag var och det är inget fel med det.
Jag vill säga att jag önskar att någon hade sagt det till mig, att jag inte kommer bli mig själv igen, men jag tror att det är inte vad jag hade behövt höra just då.
 
Jag trodde inte på mycket av det de på BUP sa till mig, om att det kommer bli bättre, att jag komemr bli mig själv och liknande. Men samtidigt trodde jag inte heller att jag skulle bli 18 eller att jag inte skulle förlora vänner.
Den jag är idag är nästan lika bra som den jag var förr. Jag har fortfarande en bit kvar innan jag mår riktgt bra och det är okej, Rom byggdes inte på en dag, och jag blir inte bättre på en dag. 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BloggenOmS:

Kämpa på en dag blir det någorlunda bra jag är bipolär och pendlar mellan att vara hyper lycklig till djupt deprimerad utan hopp. Men skapa små del mål och fortsätter därifrån Kramixx

Svar: Det blir bättre, jag mår helt okej nu och jag vet att det kommer bli bättre än så här. Hoppas du mår bra och att du mår bra. <3
Linnea Ornered

Kommentera inlägget här :