24-25 Juli

publicerat i Alla Dagar På Året, Foto;
Det händer ganska mycket när mormor och moster är på besök!
Det finns saker de vill se och göra medans de är här.
Igår tillexempel plockade vi bär och åkte till Örsundsbro.
Idag besökte vi Åbergs museum.
 
24 Juli
Vi åkte iväg till min kompis hus för att plocka körsbär, vinbär och krusbär.
Min kompis mamma hade lagt ut på Facebook att folk gärna får komma förbi och plocka hur mycket man vill.
Så min mamma smsade henne och frågade om vi kunde komma förbi.
Så dit åkte vi! Plockade bär och jag fotograferade lite.
 
Vi fick massor av körsbär men när vi åkte därifrån kunde man ändå inte tro att vi hade plockat något!
Det trädet är så stort helt otroligt!
Mormor plockade svarta vinbär att ta med hem.
Hoppas de smakar gott!
 
Senare åkte vi iväg till Iitala outlet i Örsundsbro,
våra gäster ville köpa likadana tallrikar som vi har här hemma.
De hade sån tur för de sålde fyra talrikar för priset av 3! 
 
25 Juli
Idag åkte vi till Lasse Åbergs museum.
Min mormor är ett stort fan av Sällskapsresan och på museet finns det vissa saker filmen.
Det finns även saker från de andra filmerna med Stig-Helmer.
Sen så samlar Åberg på Musse Pigg och andra saker.
 
Något annat som är kul på museet är Trazankojan.
Hela rummet är fyllt med saker man känner igen från Trazan och Banarne!
Kul för barn och vuxna, speciellt om man sett serien som barn.
Tyvärr gick vi inte in där idag...
Mormor och Stig-Helmer statyn utanför Bålsta Centrum.

Taggar: Foto, Fotografering, konst;

Kommentera inlägget här :