Utekväll med Iron Maidens

publicerat i Alla Dagar På Året, Wales;
Igår var jag hela dagen på äventyr med rugbylaget min värdmamma spelar för.
Min värdmamma tog hand om barnen och anlitad även en barnvakt så att jag skulle kunna vara med på det roliga. Tusen tack till henne ♥
 
Iallafall så åkte vi från Merthyr klockan 9.38 och var i Cardiff en timme senare. På tåget började jag få jätte ont i magen och det gjorde verkligen jätte ont. Först trodde jag att det kanske var för att vi åkte tåg och att det kan vara lite av ett ångest laddat moment för mig men när vi steg av tåget var det kvar.
Väl i Cardiff gick vi till någon sorts bar där de flesta åt frukost. Jag hade fortfarande jätte ont i magen och alla sa att jag hade tappat färg, jag drack lite Pepsi (i brist på coca cola...) och började må bättre. Jag bestämde mig för att försöka fortsätta vara med!
Efter alla hade ätit och druckit en cider eller två gick vi mot Arms Park där vi skulle se två rugby matcher. Första matchen kollade vi på ganska mycket och andra matchen kollade vi på typ halva. Under första matchen drack jag min första och andra cider för dagen. 
Innan andra matchen var slut bestämde vi oss för att gå till donken och äta lite innan vi åkte tillbaka till Merthyr, detta var omkring 15 tror jag. Innan vi hade ätit klart gick vi mot tåget, vi gick tydligen ifrån två av dem som hade gått på toa men de han ikapp oss!  Tåget hem tog EVIGHETER, asså det måste varit mycket längre än en timme men samtidigt var vi väll också smått påverkade av alkohol.
Väl tillbaka i Merthyr tog vissa av oss ut mer pengar, och sen hoppade vi in i tre stycken taxis och drog till rugbyklubbens pub. På pubben drack vi mer alkohol; vi spelade beerpong, flip the cup/flippy cup och who stole the cookies. Det sjöngs jullåtar, delades ut Secret Santa och kramades en hel del.
 
Jag hade en underbar dag/kväll med dessa tjejer, det är alla så snälla och omtänksamma! Jag hoppas att fler liknande tillfällen kommer komma för vi hade sjukt kul! Är det några jag kommer sakna när jag åker hem är det Iron Maidens. 
 

Kommentera inlägget här :