Piercing

publicerat i Alla Dagar På Året;

Jag har länge velat pierca tungan. Asså verkligen länge, sen jag var typ 13.

Och idag blev det verklighet.
Själv händelsen gjorde inte speciellt ont och det gick hyfsat snabbt. 
 
Jag fick gå in i ett rum med kvinnan som gjorde piercingen.
Först fick jag skölja munnen med munskölj och sen satte jag mig ner på britsen.
Då kollade hon om min tunga är okej, vissa tungor kan man inte göra en piercing i då de kan ha blodådror på fel ställen osv men för mig var det helt okej! Sen torkar de av tungan och sätter en prick där de ska trycka igenom nålen samt bedövar tungan med något medel. 
Hon bad mig att ta ett andetag in och samtidigt tröck hon in nålen i min tunga, det kändes att hon gjorde det men det gjorde inte riktigt ont. 
Vissa tungor börjar blöda vilket min gjorde, men då fick jag bara skölja munnen med vatten tills det slutade.
Hon sa åt mig att köpa isglass och isbitar då det kommer hjälpa mycket med svullnaden.
Sen ska jag återkomma om ca 1 och en halv till 2 veckor för att byta smycke då den staven man har i från börjar är extra lång så att tungan har plats att faktiskt svälla.
 
De första två-tre timmarna hade jag nästan ingen smärta alls men nu, klockan 19 gör det ganska ont.
Det är svårt att äta eftersom att staven till piercingen är så lång så den hamnar mellan tänderna när jag försöker tugga plus att man använder tungan jätte mycket när man äter.
 
Just nu dricker jag bara is-vatten för att liksom svalka det hela men många på youtube säger att man kan ta en ibuprofen om det gör för ont (de kommer då också minka svullnaden)
Många säger också att första dagen är inte den värsta utan dag 2-3-4 är de värsta och dag 5 brukar det bli bättre men det är självklart olika för alla!
 

Kommentera inlägget här :