Ingen kiwi???

publicerat i Alla Dagar På Året;
Det är sent och jag borde sova, men jag måste få skriva detta.

Innan jag bestämde mig för att sova skulle jag kolla igenom facebook lite, då kommer det upp en video där de visas hur man på bästa sätt skär olika sorters frukt. En av dessa frukter är kiwi. 
Det jag ska berätta kan låta jätte töntigt för vissa och andra kanske kan förstå.
 
När jag var hos min första värdfamilj i Spanien, den jag bara var i hos drygt en vecka, så åt jag en kiwi. När jag åt denna kiwi mådde jag inte jätte bra psykiskt. Det var jobbigt att vara hemmifrån samtidigt som familjen hetsade om min hemlängtan, min ångest och mina tankar var överallt. Jag vet inte om det bara är jag men när jag äter samtidigt som jag har mycket kraftig ångest får mat en annorlunda smak; ibland smakar det starkare än vanligt och ibland tappar det jag äter smaken helt. 
Nu  när jag såg denna video av en kiwi som blir uppskuren kröp min ångest fram, jag kände hur den spred sig över bröstet och jag nästan slängde mobilen ifrån mig. I några minuter låg jag och bara andades och tänkte på saker som gör mig glad. Detta är alltså en frukt jag ätit många gånger i mitt liv, men bara av att se en video på den började min kropp reagera på att fly. Varför? Jag har ingenting att fly ifrån!
 
Detta inlägg är mer för mig själv då jag måste få skriva av mig så att jag slipper sitta för mig själv och älta på det. Det är konstigt vad jag kan reagera på. Ibland är det svårt att gå fort eller springa så att man jobbar upp pulsen för det påminner mig om hur jag känner när jag får mina panik attacker, eller ibland kan starka ljust från tillexempel bilar göra orolig. Det är underligt och jag jobbar hårt med att dessa saker inte ska påverka mig.
 
Ett mindre intressant inlägg såhär två dagar efter julafton men det här är faktiskt min blogg så deal with it.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Josefin :

Detta var väldigt intressant läsning! Superbra skrivet! Synd bara :(

Kommentera inlägget här :