Flyttad

publicerat i Alla Dagar På Året, Wales;
Jag lovar att jag inte är urusel med flit!
Har bara inte öppnat datorn förens idag och kan inte blogga från mobilen.
 
Från söndag till igår (torsdag) har jag sovit hos Carol och Oliver.
De båda är jätte trevliga och omtänksamma. Oliver pratar lite otydligt så var svårt att ha en konversation med honom hahaha.
Tisdags kväll delade jag och Carol på två flaskor rosé. Det var trevligt! 
Vi pratade om lite allt möjligt.
 
Barnen är okej, värst är Dylan som är 4 år. Han tror att han kan få som han vill bara genom att skrika och gnälla.
Det är bara jobbigt och irriterande, men han lär sig säkert snart att jag inte kommer vika mig.
Alex som är 19 månader är jätte rolig och skötsam för det mesta.
Härmar gärna storebror vilktet han inte alltid tycker om, speciellt när han har valt att leka Shop keeper.
 
Flyttade in i mitt nya rum igår, det är lagom stort med en fin säng, en fotölj och en byrå. 
Den enda bilden jag har på rummet är på fönstret men ska försöka ta fler bilder någon dag!
Utanför är en ganska trafikerad gata, då och då hör man ambulans/polis åka förbi utanför.
Busshålplats är precis utanför också, toppen! 
 
Idag steg jag upp klockan 6, vilket för övrigt nu kommer bli min normala tid. 
Ser inte helt fram emot det men är inte helt ovan vid att stiga upp tidigt!
Dessutom har jag nu i snart ett år varit fri från sån tidig uppstigning.
 
Var ensam med barnen fram till strax innan lunch och sen vaknade Louise.
Vi åt pasta med nån mascarpone sås och bacon.
Vid 1 åkte vi tillsammans med ett gäng andra barn och deras mammor till en park som ligger inne i Beacon National Park.
 
Barnen sprang och lekte, vi andra tog det mest lugnt och stektes av den varma solen som sken idag!
På väg ner fick jag se en sån vacker utsikt! Tyvärr tog jag inga bilder men det ska jag göra nästa gång vi åker där! 
 
Längst hela vägen var det massa får överallt, i Sverige skulle det vara stängsel längst vägen så att fåren inte ska gå ut framför bilarna men här gick de fritt. Lite kul faktiskt! 
Frågade Lousie om det sker mycket olyckor när de går så fritt, tydligen sker det nästan inga. Folk verkar ha koll på vad de gör.
Lyckades få en bild på ett får medans vi åkte hemmåt! 

Kommentera inlägget här :